reality dan novel

kau rasa kau akan jatuh hati takk kalau seorang manusia bergelar lelaki jaga kau macam dia jaga mak dia.. ni untuk kau yang ofcourse pada zahir dan batinnya perempuan , kalau lelaki jatuh hati dengan lelaki , what the heck..? damn.. ini gara gara baru lepas membaca novel kesah percintaan songsang la nih..! dah.. dah.. cerita pasal mak dah kompem kompem kau fikir baik gila macam jaga belon tanak kasik pecah.. ye dakk?

well.. dalam hal ni.. ada dua je jawapan atau lebih sinonim dua kemungkinan yang kau akan hadapi..
1) kau kapel dengan dia
2) kau ngan dia macam orang yang tak pernah kenal
and most popularfull answer is.. the second probability.. cehh.. aku dah dapat tangkap ape yang kepale hotak kau orang cuba proseskan.. pengalaman?? for sure semua orang belajar melalui pengalaman.. pepatah kata pengalaman mendewasakan kita.. yes.. dengan perasaan yang separa malu bertambah semangat yang kental.. aku mengaku.. ini adalah pengalaman aku sendiri..

rasa dia? rase lah strawberi sikitt.. yes.. aku mengaku aku jatuh hati ke dia.. tapi ape bodoh sangat mase aku memang tengah bodoh bodoh tuh.. aku pergi compess ke dia.. kalau aku yang dah besar ni ade kat masa tuh sekarang,, dah aku lepuk kepala aku yang tengah bodoh tuh kasi pandai sikitt.. and yes.. the answer is he consider me as a stranger.. perghh.. perit benar rasa dia.. sanggup aku jatuh besikal tujuh kali daripada rasa semacam gini.. betol sakit wooh..

tapi salah aku ke kalau aku jatuh hati ke dia? em..., physically,, aku rasa memang salah aku.. kenapa aku jatuh hati ke dia? sebab dia yang hari hari tapau untuk aku bila aku malas nak makan.. dia yang hari hari bagi aku makan gula gula yang jadik fevret pulak tetiba.. dia yang hari hari copkan tempat duduk aku dalam bas.. dia yang hari hari lepak gedik gedik ngan aku kat taman.. dia yang hari hari buat aku mengadap cermin dengan perasan.. dia yang hari hari buat aku malu dengan soalan soalan panas kawan kawan..

sampai satu tahap aku dah tak boleh nak kawal perasaan aku yang semakin sayangkan kau.. aku putuskan untuk bagitahu ape yang aku rasa ni kat kau.. masa tu aku ingat kau pun sama ada perasaan yang dengan aku.. salah aku.. memang salah aku tak pandai nak tafsir perbuatan kau tuh hanya sekadar kawan dengan kawan.. kau pun menyepi dari hidup aku.. dan setiap kali aku rase nak tegur kau , aku rase malu.. malu dengan ape yang dah aku buat.. aku dah rosakkan saat indah kite..

masa berlalu hanya sebegitu.. sekarang aku dah besar.. macam dah pandai sikitt.. sekali lagi situasi ini berlaku pada aku.. tapi kali ini aku memilih untuk jauhkan diri aku.. walau pun berat tapi apa yang bakal terjadi lebih berat daripada ini.. macam dalam novel , hero dia akan cari heroin dia walau jauh macam mana sekali punn.. sebab hero tuh jugak ada perasaan yang sama dengan heroin.. tapi akhir dia tak akan jadi seperti novel yang selalu aku baca kan?

kalau tiada happy ending macam dalam novel tuh.. kenapa wujudkan novel.. betul betul bagi orang harapan lah..



hey..dah bace ke? dah bace like lah! telo ayam telo puyu, tengkiyu =)

2 comments:

  1. sy masih tak ada masa utk menatap novel...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus lah.. tak hanyut dengan kisah happy ending yang hakikatnya tak akan pernah berlaku :)

      Delete

cer komen cer komen...