duapuluhdua kau - amal hamsan

Kau, aku.

Kita ini, pernah ketawa bersama satu ketika dahulu.
Pernah menangis bersama di satu ketika dahulu.

Sehinggalah angin tiba.

Angin itu, yang entah kenapa begitu dengkikan kau aku, kita, terus saja menerbangkan aku.
Menghilangkan aku dari pegangan kau.
Dan menghapuskan kau dari pandangan mata aku.

Berbulan aku hilang kawalan, terapung tak tentu hala di awangan.
Hampir aku mati tersangkut di tingginya puncakkan.
Dan hampir saja aku jatuh ke dalam gaung yang jurangnya terdalam.

Sehinggalah angin menghantar aku pada kau semula.

Kau yang masih ada di sini.

Dan kini, kau dan aku, kita, masih mampu untuk ketawa bersama seperti dahulu.
Masih mampu untuk menangis seperti dahulu.

Tapi, ada yang hilang.

amal hamsan



hey..dah bace ke? dah bace like lah! telo ayam telo puyu, tengkiyu =)

No comments:

Post a Comment

cer komen cer komen...