Harga Murah



Okayy, first thing. Siapa berok tu? Biar aku koyak mulut dia. Aku setuju apa yang penulis ni kata. Nak dikatakan hampir oh bukan hampir tapi semua LELAKI akan bercakap tentang harga seorang perempuan. Okayy abang, boleh saya tanya harga emak awak? Harga adik perempuan awak? Macam mana pulak kalau LELAKI nak tu nak ni dekat awek diorang, main mintak mintak wei macam mintak cekelat aje, berlaku kepada mak, kakak atau adik perempuan awak?


Dekat sini saya nak bagitahu, masih ada lagi perempuan yang tak bersalah langsung yang dijerat sehingga memberi kehendak seroang teman LELAKI yang dia ingat lepas tu dorang boleh kahwin dan hidup happily ending. Okayy, ini dia tak fikir panjang. Kajian amat menyebelahi bahawa mangsa kebanyakkannya adalah budak budak bawah umur. And the thing is.. yang kapel dengan dia pun budak budak kan? Mana dia tahu semua? Mana dia tahu nak mintak mintak ni semua? Dia belajar mana? Sekolah ada ajar kah?


Kenapa ya semua ini tidak berlaku pada zaman mak mak kau dulu? Apa dia yang bezanya. Makan, semua makan nasi. Sekolah, orang dulu lagi terok, ada yang tak pergi sekolah. SIFAT MALU. Itukah? Atau perhatian ibubapa kah? Balik balik ibubapa yang dipersalahkan. Teknologi kah? Okayy, KEPALA HOTAK KAU LAH.


Kaki kelab malam pun cakap benda sama, "Kahwin nanti abang nak cari yang pakai tudung."


# Tolong hormat maruah saya sebagai seorang perempuan semacam mana awak hormat ibu dan adik perempuan awak. Taknak? Bagi sebijik penumbok dan belah. Insyaallah jodoh allah lebih indah.




hey..dah bace ke? dah bace like lah! telo ayam telo puyu, tengkiyu =)

No comments:

Post a Comment

cer komen cer komen...