Rindu yang terlarang.

Lagu tiada kasih tiada cinta yang didendangkan oleh adi putra dalam filem aku terima nikahnya bermain di telefon bimbit aku. Berulang ulang sengaja tidak dihentikan. Air mata tidak pernah kering semenjak Saiful menghilangkan diri. Aku sentiasa mengingat kembali saat aku bersamanya, mencari apa yang tidak kena.

Aku dan keluarga keluar makan bersama. Saiful sedang makan dengan berseleranya kembali diimbas mata. Aku mengisi masa dengan menonton siaran astro warna maharajalawak mega. Kali ini suara. Suara Saiful ketawa pula didengari di telinga. Aku lupa aku pernah menonton cerita itu bersama dia. Mata mengimbas masa bersama setiap kali aku pandang atau memakai baju yang aku pakai ketika hari hari bersama dia. Hidung. Hidung aku pula terhidu hidu bau perfumenya.

Setiap malam aku akan dengar semula nyanyian Saiful ketika dia ingin memujuk aku dulu. Aku tak pernah buang semua yang dia hantarkan dulu. Kemudian aku buka geleri dan klik folder yang tertulis ILOVEYOU. Gambar dia. Hanya dia. Aku memejam mata. Aku nampak dia. Dan setiap kali itu air mata mengalir serta merta. Sungguh aku rindu dia. Biar pun rindu itu rindu yang terlarang.




hey..dah bace ke? dah bace like lah! telo ayam telo puyu, tengkiyu =)

No comments:

Post a Comment

cer komen cer komen...