Cantik


Aku tak faham kenapa seorang perempuan atau mana mana yang lain lain perempuan sanggup berbelanja dengan sesuka hatinya untuk mereka di beri satu gelaran. Cantik. Demi kerana satu baju sanggup bergaduh dengan mak bapak adik beradik suami isteri dan juga kawan baik. Sebab baju tu cantik. haha

Cerita bermula dengan niat hati teman kawan baik berbelanja. Sejak aku kecewa ditinggal oleh dia. Aku keluar main pakai saja. Dah tak fikir pasal penampilan semasa. Pakai Tshirt Superman yang aku suka dan beg galas asal kan capai dek tangan sahaja. Niat kawan baik aku tu nak jumpa selama ini yang dipuja-puja. Dia bawa aku pergi butik bukan calang calang seperti penjaja. Mata aku terbeliak keluar tapi aku ikutkan sahaja. Orang ada ada seperti dia memang harga tak penting semasa berbelanja. Apa yang ada asalkan kena sahaja.

Haih.. Cerita pusing pusing punya cerita punya cerita. Aku ambil baju seperti dia dan cuba. Kedua dua mereka kata aku nampak tak macam biasa. Kali ini luar biasa. Aku pun tak tahu apa yang istimewa. Tapi bila dengar, aku pakai tu boleh dapat orang australia. Aku pula terkesima. Maka aku turuti saja kata mereka. Dalam keadaan terpaksa. Tapi aku agak aku juga mahu merasa. Jadi perempuan yang baik fitrahnya. Sopan dan ayu nampak di mata :)


*abaikan muka abaikan muka.


Andai saja awak masih lagi ada, saya janji pakai begini depan awak saja ;)



hey..dah bace ke? dah bace like lah! telo ayam telo puyu, tengkiyu =)

1 comment:

  1. eceyyhhhh ! krohhh2 ! idea mbuak2 ye ? kikiki

    ReplyDelete

cer komen cer komen...