suka atau cinta ?

ada sorang mamat nama dolah.. dolah orangnya pasif sedikit berbanding budak budak laki yang lain.. ada yang menggelar dia sebagai ustaz disebabkan perwatakkan dia yang mencenderong kepada orang seperti alim ulamak.. aku dan dia.. bagai bumi dan bintang.. dia bumi.. aku jadi bintang.. sebab bintang cantik sikit.. sangat jauh bezanya..

tapi kemusykilan nye timbul apabila aku dan dia seperti belangkas sekarang ni.. pelik takk? sangat pelik.. semua bermula apabila dia yang sepatutnya berada dalam department lain ditukarkan ke department yang sama dengan aku.. rehat bersama.. balik pun bersama sama.. sekarang boleh kata macam cekak dengan rambut.. dia rambut.. aku cekak.. sebab cekak comel sikit.. sampai ada pulak mulut yang nak mintak kaki pegi buat gosip aku dan dollah kapel.. ini boleh mendatangkan marah ni..

satu hari tuu.. dia beli coklat cadburry untuk aku.. gila.. aku tak pernah rasa macam ni.. cair kejap.. kejap je.. bila dah dapat coklat tuu aku rase terharu sangat pastu aku rase macam nak bagi dia sesuatu untuk balasan.. aku tahu dia suka air susu perisa strawberi.. aku pon macam nak beli je la kan untuk dia.. bila pergi kedai.. tak de.. em.. puas aku fikir nak bagi dia apa.. pastu aku cakap kat dia..

"wey, i dah cari merata dah susu strawberi yg u suka tuu.. tak jumpe lah.."
"u nk beli untuk i ke?"
"alamak, terkantoi pulak.."
"haha.., eh, boleh takk i nak mintak sesuatu.. takpayah bagi susu strawberi.."
"ape dia.."
"i nak u masak untuk i... boleh?"

terbeliak mata aku.. ape kena kau ejang? ni memang betul terase feel orang tengah bercinta ni.. ape nak buat ni.. buat bodoh jela.. satu hari kakak senior yang selalu jugak aku ajak lepak lepak ponteng kelas ajak aku lepak dan dia bukak pasal cerita ni..

"minah, akak nak tanya, kau suka ke kat dollah tuu?"
"akak ni apa kes.. orang ngan dollah tu best friend lah..."
"yeke? kalau dia terfeel lebih kat kau macam mana?"
"tak lah.. dia baik dengan semua orang lah kak.."
"biar akak cakap terus terang jelah ye.. semalam abang dol yang satu bilik dengan dia tu ada bagitau akak.. dia terbaca diari si dollah tu.. pergh.. kata dia penoh aje name kau.. lain macam je akak dengar minah.. apa cerita ni?"
"mungkin awek dia nama sama dengan saya.."
"boleh pakai jugak.. ok lah.. akak blah dulu.. bai.."

em.... dollah.. engkau jangan buat hal..



hey..dah bace ke? dah bace like lah! telo ayam telo puyu, tengkiyu =)

No comments:

Post a Comment

cer komen cer komen...