drama pakwe ade due makwe




adakah kita boleh mengubah takdir kita? takdir bukan ketentuan Allah ke? macam mana dengan jodoh.. Allah dah tentukan jodoh kite sejak dari alam roh lagi.. kata ustazah..

cis! ni gara-gara terlebih feeling tengok cerita hindustan lah ni.. cerita hindustan ini lah dia.. mesti ada satu pakwe dengan dua makwe.. lepas tu, ending dia.. satu makwe mati dan dah wasiatkan pakwe dia kat mawe lagi satu.. aku bongkar satu rahsia.. dulu pakcik aku pun penah rase duduk dalam situasi ni sekejap.. las-las makcik aku jugak yang dapat pakcik aku.. ahaha.. satu lagi makwe tu pasrah.. dia balik terengganu bagi laluan kat makcik aku.. ceh ceh.. aku tak tau la sebab ape dia balik.. yang pasti dia balik terengganu, umah mak ayah dia.. ala.. skang pon dah tiga anak dia.. tutuplah kes lama..

macam cerita hindustan yang aku tengok tuu.. syahdu gile.. tunang dia lepaskan dia untuk makwe yang lagi satu tuu.. mungkin pakwe tu bukan jodoh dia.. mungkin dia akan dapat pakwe yang lebih baik daripada pakwe tuu.. who knows? tapi sakit dia? tuhan aje yang tahu.. tapi kalau kita redha.., mak kata sakit tu akan hilang.. dan akan diganti dengan bahagia yang teramat sekali.. mungkin kau akan dapat yang lebih baik dari itu..

tapi kalau dah bertunang dan tunggu saat bahagia tiba.. akhirnya jadi pahit jugak.. macam.. pakwe dia meninggal dunia disaat hari bahagia yang ditunggu tunggu.. itu takdir? jodoh? tak ada jodoh? betul.. itu namanya tak ada jodoh..


pahit kan? itulah hidup.



hey..dah bace ke? dah bace like lah! telo ayam telo puyu, tengkiyu =)

No comments:

Post a Comment

cer komen cer komen...