lumrah hidup

hidup.. haish.. meh nak cerita sikit pasal hidup..

mula hidup
Menangis
Merangkak
Berjalan
Berlari
Sekolah
Bekerja
Bercinta
Berkahwin
Beranak
Bercucu
tamat hidup

betul? betul ke dakk? betul la.. baru 18 tahun aku hidup kat dunia Allah ni.. alhamdulillah.. besar sungguh nikmatMu ya Allah.. aku menangis.. aku merangkak.. aku berjalan.. aku berlari.. aku ke sekolah.. dan aku juga sudah bekerja.. turut merasai bercinta.. tapi belum tiba masanya aku berkahwin dan seterusnya.. apa matlamat kamu untuk berkahwin.. tanya ustazah dalam kelas pengajian islam semalam.. bahagia.. bahagia di dunia dan insyaallah bahagia di akhirat.. berkahwin itu pelengkap segalanya..? melengkap kan iman kata ustazah..

ceh... cop cop cop.. dah kelain pegi nye.. nak cakap pasal hidup kan tadi.. ahaha.. relate lah semua tuu.. putus cinta? gua putus cinta beb.. tengah frust sekarang ni.. itu sebab gua merapu meraban macam gini.. ahaha.. eh eh.. gua cakap gua frust je.. tapi hati gua kental beb.. hati mau keras.. sejuk... err.. cooL bak kate om puteh.. ahaha..

ceh ceh.. hidup.. orang kate ~lumrah hidup.. ahaha.. serius bebenor kamu ni pun.. aku putus cinte aje bukan putus kepale.. huu~ bape kali dah aku putus cinte.. tade hal lah.. paling tidak pun kejap lagi nak tido kang meleleh air mate je.. ahaha.. biase lah tuu.. lumrah hidup..

adehh.., lagi satu cerite pasal hidup.. aku dah masuk sem due dah.. eh eh.., dah jadi akak senior lah.. hihihi :) tapi... sejak dua tiga empat lima nam menjak ni.. aku asyik bangun lambat je.. ouh..., sebelum tuu.., aku cakap kome jangan le nengkin aku pulok.. aku dah mule jinak jinak dlm bekerja sambil belajar.. eh eh,, sat sat,, aku nak cari duit lebih je.. aku buat part time kat parkson,, cashier,, tuu pun sabtu ahad je.. aku ok la.. as long tak mengganggu mase study.. ye dakk?? bangun lambat..., tak cukup tidur.. biasa lah tuu.. lumrah hidup.. dalam kelas apa lagi.., balas dendam.., tidur... huu~ kengkawan memang sahabat dunia akhirat lah.. boleh cover aku tidur.. huu~ lumrah hidup~

arap besok takde le nampok bebeno bengkak mate tuu.. adehhhh T.T




hey..dah bace ke? dah bace like lah! telo ayam telo puyu, tengkiyu =)

No comments:

Post a Comment

cer komen cer komen...