" sempit "



adehh... orang kata mengeluh tuu tak baik.. orang kata jugak.. lebih baik meluahkan daripada memendam.. so.., kau nak dengar orang kata yang mana? tapi mak aku pulak kate "tak payah nak dengar kate orang sangat lah.." amboii.. banyak pulak orang berkate kate.. aku pun cakap.. "okeh mak!"



sempit oohh sempit.. poket aku lah..! biasa lah hujung hujung bulan nih.. setakat lalu depan kepsi meleleh leleh air liur tuu perkara biasa.. bersyukur bila kawan kau cakap.. "minah.., u nak tak biawak goreng yang baru beli pagi tadi? tiba tiba bf i ajak keluar makan pulak.. nah u ambek lah.. i bagi u.. ikhlas.." bajet bajet mate bulat serupe kucing shrek... kau pun yang sememang nye muke kerbau kelaparan serupe tak cukup makan berubah ke muke tersengih serupe kera baru dapat bunge.. eh..., betul ke pepatah tuu..? ==' malu.. tak payah orang cakap.. kau sendiri yang akan cakap.. " i feel like i am a dustbin".. ok kengkadang aku cakap.. "i feel good" sekurang kurang nye save duit aku yang sepatutnye keluar untuk melahap nasik cedok yang biasanya dilahap sewaktu makan tengah hari..



tapi rasa dia memang down gila bila macam dalam poket kau betul betul ada 50sen je.. kan..? dan mase tuu jugak lah kau nak mengidam macam macam.. keretapi goreng lah.. mee paya bakau lah.. kena pulak mase tuu.., kengkawan setan dengan muke setan nye makan kepsi depan kau.. siap jilat jari.. celaka.. tapi tak kurang jugak dengan kengkawan malaikat kau.., muke muke suci.. pegang tongkat putih.. ajak makan kepsi sama sama.. sudahnye.., aku kate.. " gua tak boleh makan kepsi.. sebab mak gua penah cakap.., keturunan gua kalau makan kepsi nanti jadi hulk kaler pink.." apekejadah sumpahan segitu.. gila... =='

dan seterusnya muncul lah adegan adegan korek mengorek.. lu orang jangan otak kuning boleh takk? maksud aku..., korek tabung.. ok.. aku tak ada tabung.. ==' bila korek punya korek.. ada lah.. dalam 20 sen.. ok bersyukur.. alhamdulillah..


# bila dapat duit nanti.., aku berhajat nak makan cikencop.. <-- balas dendam.. =='



hey..dah bace ke? dah bace like lah! telo ayam telo puyu, tengkiyu =)

No comments:

Post a Comment

cer komen cer komen...