memperguna dan diperguna . .


alkisah.... taib.. ahaha.. serius serius.. lu org ade penah rase dipergunakan tak..? contoh nye macam kengkawan lu org tu baik semacam ngan lu org...., tup tup jap lagi dia terkeluar statement 'nk pinjam duit lu boleh bro..?' adehhhh.. kesian betol.. haeh.. tapi... tu member.. bagi aku tu boleh lah di pertimbangkan lagi.. tapi macam mane kalau lu org punye cintan cintut...? cintan cintut lu org mintak duit kat lu org.. haha bagi aku..., tu tak de lah masalah besar..

tapi kalau macam.. hari hari mintak tolong? tolong ape? 'tolong bank in kan duit kat dalam akaun b...' ape lu org fikir lepas tu..? 'alah...., kesian nye kat b aku..., tak de duit nak makan.. ape salah nya kalau bagi kann..., nah.. ambik lah sikit...' 'ok ok.. tenkiu syg.. nanti b dapat gaji.., b ganti balik ok..' abeh tu kalau dah dalam sebulan dua tiga empat kali tolong bank in kan duit kat dia ape dah kejadahnye tu..


lepas sebulan.., betul betul time gaji plak tu.., tiba tiba lu org dpt msg macam ni.. 'sy dah tak de hati kat awk.., kita putus..!' pehh.. kalau aku..., tak tahu lah.. aku terjun dari tingkat 14 kot.. bukan sebab aku kecewa putus dengan dia.., tapi kecewa dengan kebodohan yang telah mem bank in kan duit sebulan yang dua tiga empat kali.. bodoh lah pompuan nih... hanya kerana sayang semua nya nak bagi.. tu kalau rumah yang lu org duduk tu atas nama lu org mesti lu org kasi jugak kat balak lu org kan.. nasib baik rumah tu atas nama bapak lu org kan.. ahaha..

adehhh.. kesian lah.. ok.. pengakuan.. ni kisah member aku.. apesal lah kau jadi kawan aku.. bengong sangat.. ahaha.. aku pelik ahh tengok dia tak makan.. selalu makan macam saka.. melantak tak abes abes.. hidup dia hanya untuk makan.. tapi sejak dua menjak tiga menjak bermenjak menjak ni.. bila ajak makan je mengelak.. katanya diet.. kentut dia diet.. bila balik rumah bapak dia melantak bukan main.. kata adik dia.. ape tuh..


last last aku dah rasa lain macam aku pun pegi gertak dia sikit.. aku hentak kepala dia sama meja.. simbah acid sikit kat muka dia.. cabut gigi dia dengan spana.. baru lah dia nak mengaku.. ahaha.. tak de lah.. main main je.. ahaha.. ok... dia mengaku.. dia tak de duit.. dia pergi bagi duit kat balak dia.. 'adehhh.. berape???' mula mula bagi rm50 je.. seminggu lepas tu rm20.. sekarang masih nak rm20 lagi.. heey!! ape kejadahnya semua itu..???

adehh bedah bedah.. ape ni bedah... aku makan megi kau bukan nak kasi aku duit suruh beli nasi ke ape ke.. kau sanggop kan tengok aku makan megi.. bila balak..? hah... demi kawan.. itu tidak  ku kenang hingga ke hati... aku boleh share makan lah dengan kau.. kau kawan aku.. tak kan aku nak biar kau kebulur.. so.., manusia yang baik ini pun dengan sesuci hatinya telah memberi kawan nya makan.. tak macam kau... hehe.. :D


yang memperguna tu bawak bawak lah bertaubat sebelum matahari terbit sebelah barat.. ada paham..? eleh.. yang kau p mintak kapel sebab dia selalu topup kan kau tuh amende nye..? pas tu dah lah dia topup kan kau.. kau pegi main kayu tige pulak.. bukan ke tu termasuk dalam kategori mempergunakan.. lagi best kalau A topup kan B.., B main kayu tige topupkan C.. C topup kan D.. haha... :D haeh..==' renung renung kan.. dan selamat beramal... :D



hey..dah bace ke? dah bace like lah! telo ayam telo puyu, tengkiyu =)

No comments:

Post a Comment

cer komen cer komen...