adik . .

menangeh aku dengar ayat dia... 'akak....balik lah.., aku janji tak tumbuk hang lagi..' tapi bila dengar ayat nih rase nak bagi kaki.. 'tak mau..sat gi hang tak tumbuk tp hang pi terajang aku sat gi..tak mau aku balik...' 'hang tak syg aku ka?' 'sapa yang tak syg sapa..? hang yg dok blasah aku...' 'aku blasah hang pasai aku syg hang..hang tau dak..' kepala hangguk kao.. ahaha.. tuh kisah gurau gurau dengan adik aku... blasah,tumbuk dan terajang tu dah menjadi hobi tapi bukan bermakna kami pengganas ye... itu adalah cara kami menunjukkkan kasih sayang.. ahaha... kepala hangguk kao.. ahaha..


adik... dunia tak bermakna tanpa adik beradik... betol tak? betol.... aku bukan seorang adik... sebab aku anak sulung... aku adalah kakak kepada 4 orang adik yang ter 'hot' di dunia.... ahaha... yg 'hot' tu kakak dia bukan 4 orang tu... ahaha... adik aku... 3 perempuan dan ade sorang je lelaki... ye... tu lah satu satu nye penawar hati mak... ahaha... walaupun dia adik..., tapi kami semua panggil dia 'abang'...


abang memang lah adik aku... anak yang kedua... bawah aku je.. tapi... aku rasa macam dia je abang.. macam aku ni adik dia... sebab dia banyak beralah dengan aku... kakak dia ni kuat tau.. sampai dia beralah dengan aku... takut lah tuu... ahaha.. tapi dulu..., mase kami kecik kecik dulu... agak ganas lah.. aku pernah angkat pisau mase gaduh dengan dia.. subahanAllah... aku dirasuk syaitan ke... nasib baik tak ada apa yang jadi... sebab tak sampai hati... kalau tak.. dah keluar lah kat surat khabar.. kakak bunuh adik... subahanAllah...


time tu memang aku kate dia jahat lah... tapi jahat jahat dia pun..., aku tak sampai hati tengok dia kena bantai dengan mak... aku peluk dia masa mak bantai dia.. tu pun dia masih jahat dengan aku..., ahaha.. tapi sekarang..., kami sama sama dah besar.. beza umur kami cuma 2tahun... masing masing dah matang... Alhamdulillah... kami rapat.. mana aku pegi mesti aku bawa dia... sebab dia pengawal keselamatan aku... janji bagi dia makan.. dia mesti ikut... ahaha...

jangan pandang lama lama.. buruk lah..

adik nombor dua... perempuan.. kakak panggilan dia kat umah... aku kak yong... dia lah diari bercakap aku... semuanya dia tahu... semuanya jugak.. kami kongsi... masalah, tudung, baju, beg, handphone(tukar tukar).. cuma pakwe je yg tak kongsi.. hehe... memang dari dulu baik lah... gaduh sikit sikit adelah... lepas tu baik balik macam biasa... kemana aku pergi jugak, aku bawa dia.. sampai ada yg jeles.. kenapa kami adik beradik rapat sangat macam kembar... muka pun lebih kurang... aku pun suka bawak dia jalan jalan.. sebab dia tak banyak songeh... kalau tak bagi makan pun senyap je... ahaha.. ceh.., tak de lah tak bagi makan... kejam lah tu... aku bagi lah makan... ahaha...

raya 2011

yang lagi dua tu... kecik lagi... biasa lah nakal nakal... kejap marah kejap sayang... tapi sebenarnya sayang... aku sayang semua adik adik aku... jahat ke buruk ke.. tetap adik aku.. 



hey..dah bace ke? dah bace like lah! telo ayam telo puyu, tengkiyu =)

No comments:

Post a Comment

cer komen cer komen...