ceh ceh . . speaking . .

when i was young..., ceh ceh.. speaking.. taik kucing..! mase kekecik dulu... haeh.. bukan nak citer tuu laa.. nak citer.. aku bukan tak tahu cakap orang puteh.. aku malas je nak cakap.. hehe.. kau rase..? hehe.. tah.. tak tahu.. tak tahu.. tapi.. aku respect sape yang cakap om puteh tuu..cume... malu lah weh.. kau cakap tuu salah... kuang kuang kuang..


tu lah pasal... 'dulu masa sekolah tak nak amek english education...' ahaha.. kan dah tak reti dah.. adoi.. kalau orang yang cakap dengan kau tu pun macam kau jugak tak pe lah.. kena dengan yang power cakap om puteh u.. tak ke malu weh.. kih kih kih.. ukur lah baju di badan sendiri.. ahaha..

nak cakap om puteh? boleh... cakap lah.. tapi.. pastikan betul.. amek lah kamus.. bes ape bace kamus.. ok tu  la salah satu hobi aku sebelum tido.. belek kamus.. adik aku cakap.. orang buang tebiat dah nak tido baru nak baca buku.. buku pulak tak boleh blah.. orang dok bace buku cerite ke novel ke paper ke.. ni bace kamus.. gile.. biar lah ape orang nak cakap.. yang pandai nanti aku bukan kau..

kan kat kolej dorang kate aku nih ahli sihir.. sebab aku tido dulu sebelum g dewan exam.. lima minit pun jadi lah.. kadang kadang tengah buad paper tuh pun boleh je aku tido.. pas tu result tip top.. dorang kata dapat ilham mase tido.. bukan nak bangge.. aku bersyukur sangat.. alhamdulillah dah rezeki aku.. tapi memang pun dapat ilham mase tido.. aku tido tetibe aku dapat bayangan topik yang keluar nanti.. aku bangun terus bace.. tup tup keluar exam.. sebab tu dorang kate aku ni ahli sihir.. ahaha.. tak de lah.. dah rezeki aku.. aku pernah fail lah dulu... dulu... sekali je.. hehe.. tapi midterm ari tuh semua pass.. alhamdulillah.. =)

lepas tu.. aku jugak suke dengar lagu om puteh.. pas tu aku cari lirik dia print and then aku cari makna dia.. bes buad benda tu.. peneman setia aku mestilah uncle google translate.. dia lah yang ajar aku speaking speakang nih.. lepas tu.. cer apply kan status fb ke tapi sebelum apply tuh cek dulu kat uncle google translate nih.. kang kalau salah dia marah nanti.. ahaha..

novel english? tak.. tak pernah bace.. ala.. tak payah bace pun tak pe.. bukan keperluan.. dah buad benda benda tu semua? haa.. baru lah boleh speaking.. =)
hey..dah bace ke? dah bace like lah! telo ayam telo puyu, tengkiyu =)

No comments:

Post a Comment

cer komen cer komen...