secret admirer . .


Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
entah penantianku takkan sia-sia
dan berikan satu jawaban pasti
entah sampai kapan aku harus bertahan
saat kau jauh disana rasa cemburu
merasuk kedalam pikiranku melayang
tak tentu arah tentang dirimu

(lirik lagu aishiteru)

'tak tentu arah tentang dirimu'.. separuh giler lah tu maknenye.. hari ni aku nak bongkar satu rahsia... tengok... dah tak rahsia lah lepas nih... huhuhu.. rahsia dia..... jeng jeng jeng.. ok ok ok.. serius..! dulu dulu... mase tu zaman anak anak abu lagi... kih kih kih... kelakar lah bila ingat balik... ok ok ok.. serius..! aku pernah lah terjatuh hati kat sorang mamat nih.. tak tahu lah tang mana aku jatuh tu.. kih kih kih.. aku dah jadi secret admirer dia pulak... dia satu sekolah dengan aku.. cuma sesi berlainan.. dia sesi pagi.. aku sesi petang..

tapi.... aku malu lah nak cerita.. ok ok ok... serius..! aku jadi macam lirik tu lah.. tak tentu arah.. bila dia ada dekat depan mata aku... kih kih kih.. lepas tu.. aku jadi separuh giler tau tak.. aku kena tengok dia setiap hari.. kalau tak aku tak boleh concentrate hidup aku.. puih.. kih kih kih.. korang rase aku buat ape..?
nak tahu aku buat ape..? tak yah lah tahu.. aku malu lah.. ok ok ok.. aku bagitahu.. buat kali pertame kali nye aku mengaku... aku buat keje bodoh tiap tiap hari.. pergi tawaf satu sekolah sebelum waktu sekolah.. sebab nak intai dia kat kelas dia lah... ahaha.. malu malu.. 

sanggup aku datang awal.. waktu sekolah bermula pukul 1.30 petang.. sebab nak tengok dia punya pasal.. pukul 12 aku dah terpacak kat depan pagar sekolah.. setiap waktu rehat pulak.. aku dah parking kawasan yang dekat dengan padang sekolah.. sebab aku tahu dia mesti datang untuk aktiviti koko.. macam tuh lah hidup aku mase tuh.. hari hari pulak tuh.. tak jemu jemu aku tengok dia.. gila kan.. ye tak? ye... ahaha..

ada sekali tuh.. aku dapat tahu dia masuk pasukan hoki sekolah.. aku pun pergi join... walaupun tak berapa pandai.. nak tahu sebab apa? sebab aku nak jumpa dia lah... sampai kaki aku dah lebam kena bola hoki tu pun aku teruskan usaha aku nak datang jugak latihan hoki.. sebab apa? sebab dia lah.. apa apa kelab yang dia join.. mesti aku pun nak join... adus malu besar nih..

suatu hari... ceh.. jeng jeng jeng... dia kata.. 'hai.., dah ok dah kaki tuh?' boleh bayangkan tak perasaaan aku macam mana? aku rase macam nak pengsan la weh... kih kih kih.. aku tak jawab.. tak terkeluar sepatah perkataan pun dari mulut aku nih.. aku hangguk kan kepala aku je.. adoih... lepas je dia tegur aku tu.. kengkawan dia.. macam dah tahu..

dia dah tahu aku minat kat dia... pergh.. sape bagi tahu? kawan aku.. pergh.. malu malu malu.. kawan aku terlepas cakap kat kakak dia yang satu kelas dengan mamat tuh... adoi... patut lah dia tegur aku... rupe nye dia dah tahu.. alamak... kantoi.. kengkawan dia semua tahu.. abeh lah.. dah heboh dah citer nih... malu doh... tengok... admirer dah tak secret dah... ahaha..

hum..., lepas tuh... aku berhenti buat keje keje bodoh tu... aku dah tak tawaf lagi.. dah tak parking kat padang sekolah lagi... dan masa tuh jugak.. mak aku nak pindah rumah... so.. nak tak nak.. kena pindah sekolah jugak... lagi berape hari aku nak pindah... 'weh.., mamat tuh lah... dia kirim salam kat kao..' kata kawan aku... 'gile ke ape? menipu je..' 'betul..! sumpah.. ade surat.. nah...' 

jeng jeng jeng... berape hari je lagi aku nak pindah baru sekarang nak respon... adoi.. terharu... dia tertanya tanya mana orang yang selalu tawaf sekolah semata mata nak lalu depan kelas dia untuk tengok dia.. mana orang yang selalu parking depan padang sekolah semata mata nak tengok dia.. rupanya dia tahu selama ni aku intai dia.. terharu lah..

aku pun pindah sekolah.. tak jumpa dia =(
dan dah tak gila lagi =D



hey..dah bace ke? dah bace like lah! telo ayam telo puyu, tengkiyu =)

No comments:

Post a Comment

cer komen cer komen...