dia senior aku . .

dulu dulu.. masa tahun 2006.. masa aku tingkatan 1.. aku bersekolah di smk bandar tasik selatan.. aku agak dikenali ramai sebab mak cik aku adalah salah seorang guru di sekolah itu.. maka aku pun selalu menjadi perbualan di antara mereka... and ofcourse.. terasa diriku 'hot' seketika.. ahaha.. tak 'hot mana pun..

sebenarya tak nak cerita pasal tuh.. nak cerita pasal sorang budak nih.. dia tua setahun dari aku.. dia pengawas.. so.., dia pun agak 'hot' lah.. tapi tak 'hot' sangat.. cume bila sebut nama dia tu semua cikgu cikgu kenal lah.. salah satu sebab orang ingat dia sebab nama dia unik.. memang tak pernah aku dengar sebelum nih.. but its not the point..

dia ni berbadan besar jugak.. tapi ada satu kelebihan yang Allah bagi kat dia.. suara dia sedap... kali pertama aku dengar suara dia.. masa tu ada event kat sekolah.. tak ingat lah event apa.. lupakan lah event apa pun.. ada pertandingan karaoke masa tu.. aku ingat lagi masa tu kakak kawan baik aku pun join pertandingan tuh.. kakak dia nyanyi lagu siti nurhaliza lah.. fulamak.. best.. sebijik suara dia macam siti tu..

lepas tu.. aku agak terkejut lah.. budak yang nama unik tu naik pentas.. ingatkan jadi crew ke ape.. rupanya dia pun join lah pertandingan tuh.. aku tak kata apa apa lah.. tapi masa dia naik pentas tuh.. semua orang boo dia... jahaat kan mereka... aku pun tak tahu lagi masa tu yang suara dia sedap giler.. dia nak nyanyi lagu aisyah lah.. tajuk dia.. janji manismu... perrgghh... lagu yang susah dibawa.. ye tak?

semoa orang boo kat dia.. jahaatnya mereka tuh.. kesian kat dia... tapi dia cool je.. dia buad tak tahu je.. start je lagu.. dengan berani dia pun menyanyi... perrgghh... terdiam mereka mereka yang boo tu... sedap giler... sebijik macam aisyah yang nyanyi... hoiii... baru mereka tahu.. orang berbadan besar nih berbakat.. tahu tak? ish.. geram... ahaha...

dan aku tak ingat dia menang ke tak.. alah... dah lama dah.. lupa lah... memang aku dah lupa pun semua tu... tapi... yang buad aku ingat balik peristiwa nih.. bila aku ternganga depan tibi kat ruang tamu kat rumah aku tengok dia masuk tibi... weh..! dia masuk tibi lah...dia senior aku.. senior aku masuk tb woih..! ahaha.. bangge   plak.. tah dia kenal aku ke tak.. nak bangge bangge sangat apehal.. kah kah kah..  fulamak... dia masuk program realiti tv kat tb3 lah... pergh.. pawer lah dia... ahaha..

bermakna dia punya azam yang tekad... tahniah lah buad dia... dia dah hampir capai cita cita dia... yang dulu ramai orang tak caya dia boleh capai cita cita dia nih... yang dulu kena boo... kena kutuk.. sebab badan dia besar... buad mereka yang pernah boo dia dulu.. yang pernah kutuk dia dulu... apa yang anda rasa sekarang? mesti anda rasa maluu.. kan kan kan? badan besar bukan penghalang... yang penting.. semangat...!

orang berbadan besar...--->

dottie
syanie
adibah noor

(nama dia dan program realiti tersebut dirahsiakan..)
orang berbadan besar pun boleh berjaya lah! caiyok caiyok! dia dah jadi inspirasi aku lah sekarang.. kih kih kih =D





hey..dah bace ke? dah bace like lah! telo ayam telo puyu, tengkiyu =)

No comments:

Post a Comment

cer komen cer komen...