nak kahwin! nak kahwin!


sape yang tak nak kahwin angkat tangan.. awak gila.. ahaha.. tipu tipu.. semua orang kena kahwin lah.. tapi belum tiba masanya? kalau macam tu tak pe lah.. tapi kalau dah gatal sangat macam mana?

hukum kahwin :
wajib kepada yang gatal dan bekemampuan
sunat kepada yang berkemampuan dan belum gatal lagi

tapi dia... lets call her tipah.. umur tipah baru 18 tahun.. sebaya aku lah.. hihi :D raya yang lepas aku terserempak dia di rumah pakcik aku.. datang beraya kata nya.. aku nampak mak dia.. aku nampak adik dia.. tapi aku tak nampak ayah dia.. yang aku nampak sorang lelaki yang tak dikenali.. aku tak pernah nampak pun lelaki tu sebelum ni..

aku pun dengan selamber bertanye kepada pak cik aku.. 'yang ni sapo pok cik..?' 'haeh.. ni la bakal menantu mak timah kau..' 'ai.. berani bona nunjuk muko eh.., tak malu ko..' lelaki itu hanya tersengih.. aku terdengar tipah berdialog dengan mak dia.. 'tu lah mak..., orang ajak balik tadi lagi.. ni kan dah bising..' mak dia diam..

dia kata bising sebab... mak aku kata.. 'amboih.. gatal bona *tut tut kao nak berlaki.. kejo pun dak lagi.. gatal bebona ye..' mana tak bernanah telinga dia dengar.. mintak maaf ye.. mulut mak aku memang macam ni.. tapi hati dia baik.. lepas tu cepat cepat dia pun blah dari situ.. hah tahu pulak malu.. dia act pulak tu.., pakwe dia bawak kereta.. alah.. kereta kancil je pun.. tak payah nak act sangat lah..

kahwin muda

tak lama kemudian.. mak tipah telepon.. rupanya.. tipah dah nak kahwin lah.. dengan lelaki tersebut.. wah.. kahwin muda lah kau tipah.. bagus lah tipah dah kahwin.. tak ada lah buad maksiat.. tapi aku dengar cerita.. laki si tipah tak kerja.. sekarang tipah yang kerja.. aikk.. tipah tanggung laki dia pulak.. adeh.. nak cakap ape.. benda dah jadi.. kalau dulu orang cakap jangan kahwin.. kau tak kahwin.. tak pe lah.. tu lah tipah.. nak kahwin sangat..


kesian tipah kann... hihihi :D



hey..dah bace ke? dah bace like lah! telo ayam telo puyu, tengkiyu =)

No comments:

Post a Comment

cer komen cer komen...